TopScarf Blog

Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Cepat Dalam 1 Hari

Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Cepat Dalam 1 Hari

admin 15/10/2016 0
 Hari ni saya nak kongsi kan 4 tips mudah hilangkan jerawat. Kalau yang dah berjerawat sampai nanah tu, elok sangat lah amalkan.TIPS #1: BAWANG PUTIHBawang putih terkenal dengan sifat antibiotik semulajadi. Potong bawang putih, dan sapu pada mata jerawat.Kalau nak tumbuk pun boleh, dan sapu pada jerawat. Insya-Allah hilang lah nanti tu.Tapi takutnya petua ni dia boleh buat kulit jadi panas, nanti jerawat boleh jadi makin teruk.TIPS #2: UBAT GIGISapu sikit ubat gigi kat jerawat, nanti dia kecut sikit. Saya dah pernah cuba ni. Sikit lah hilang nya.TIPS #3: BETIKBetik kaya den...
Read More
Tips Penjagaan Tudung Bawal

Tips Penjagaan Tudung Bawal

admin 27/07/2016 0
 Pernah alami masalah tudung bawal anda melekat-lekat atau ada kesan turun warna? Di sini saya ingin kongsi tips penjagaan tudung bawal. Biarpun gaya pemakaian tudung ada pelbagai gaya pada zaman kini. Namun, tudung bawal masih lagi releven dan mempunyai peminatnya tersendiri. Baca kesemua 6 tips dibawah.Basuh tudung bawal anda dengan cucian tangan. Rendam seketika dengan serbuk pencuci kemudian gosok perlahan-lahan tudung bawal anda. Jangan sesekali menggunakan pelembut fabrik, ini akan menyebabkan tudung bawal anda sukar untuk dibentuk ketika memakainya. Jemur tudung bawal anda...
Read More
5 Jenis Kain Tudung Pilihan Muslimah. No. 3 Pilihan Muslimah 2016

5 Jenis Kain Tudung Pilihan Muslimah. No. 3 Pilihan Muslimah 2016

admin 18/07/2016 0
 Ramai yang masih keliru dalam memilih jenis kain tudung yang sesuai untuk dipakai. Ada yang memilih atas dasar kualiti dan ada juga kerana harganya. Kebanyakan kain tudung mempunyai kualiti yang berbeza mengikut harga dan itu yang mempengaruhi seseorang untuk membeli, walaupun pada asalnya tidak mengetahui bagaimana cara memakainya. Betul tak? Baca untuk lebih memahami kelebihan jenis kain tudung yang anda ingin beli. 1. Cotton Apabila melihat tudung jenis ini kembali berada di pasaran, teringat pula zaman persekolahan. Tudung jenis ini mudah digayakan kerana daripada jenis ka...
Read More